Kurser
Da kurserne er skræddersyede til dig/jer, er det vanskeligt at være specifik – men det følgende er eksempler på, hvad fokus for et kursus kunne være:
- specifikt fagsprog knyttet til en specifik profession eller fagområde (bankverdenen, marketing, jura etc.)
- udvikling af flydende talesprog
- forbedring af skriftligt engelsk – emails, rapporter etc.
- en generel genopfriskning, fokus på ’problem-områder’
Et typisk kursus vil i praksis kombinere flere af ovenstående og evt. andre. Det er ikke nødvendigt som klasse/hold at vide præcist, hvad man ønsker, før kurset begynder. Vi kan sagtens tilpasse og skifte fokus undervejs, som kurset skrider frem. Vi kan lægge undervisningen en dag om ugen eller køre et mere intensivt forløb, hvis det ønskes og er muligt at passe ind.
Jeg er fleksibel og vil altid kunne finde et format og en pris, der passer jer.
Kursusplanlægning (for virksomhedskurser)
Hvis I har interesse i et kursus for en eller flere medarbejdere, vil jeg foreslå følgende fremgangsmåde:
- Vi arrangerer et møde, så vi får lejlighed til at tale om generelle mål for kurset samt praktiske detaljer såsom tid, sted og pris. Dette kan naturligvis også foregå per telefon eller email.
- Vi arrangerer små 10-15 minutters interviews med hver enkelt kursusdeltager. Det er blot en uformel samtale, som giver mig en ide om det sproglige niveau og forventningerne til kurset.
Selv om den mundtlige ’test’ ikke giver mulighed for at vurdere kursisternes skriftlige niveau, giver det dog et indtryk af evnen til at konstruere sætninger samt en fornemmelse for ordforråd, som begge er gode indikatorer for, hvor det skriftlige niveau ligger.
Deltagerantal
For kursisternes skyld:
- bør der maksimum være 6 kursister på hvert hold. Jo mindre hold, jo mere opmærksomhed og taletid til hver enkelt.
- bør deltagere på forskellige niveauer opdeles på forskellige hold. Kursister med små niveauforskelle kan fint følge samme kursus, mens hvis forskellene er større, bliver deltagerne let frustrerede, hvad enten det er af utilstrækkelighedsfølelse eller utålmodighed med de andre. Tilsvarende kan det være en trussel for motivationen, hvis virksomheden insisterer på at gruppere folk med vidt forskellige behov og interesser på et og samme hold.